torsdag 23 april 2009

Tar mig äntligen tid att sitta och uppdatera lite...

Emma sover men Alexius ligger och sjunger blinka lilla sjärna och ropar på mig om vart annat... försöker intala mig själv att det är bra med vardagsmotion så att jag gärna skuttar upp till övervåningen men nja... nu börjar snart benen ge vika...

Kom å köp!
Är i lekparken en stund. Hade en dags semester med barnen eftersom dagis var stängt. Började morgonen med att baka sockerkaka med barnen. Rensade rabatter i flera timmar och barnen var överlyckliga över att få hjälpa pappa tvätta bilen en liten stund. På kvällen tog jag och Rebecca en promenad på över en timma. Gick i rask takt men var nära att frysa benen av mig innan vi var hemma. Fick tina upp i ett kokhett bad för att inte bli sjuk.


Så här roligt kan man ha när man är hos sin kompis Lovina som är mästare på att cykla.


Blåsippan ute i backarna står... hittade massor av blåsippor för några veckor sedan när vi var i sommarhagen. Tyckte att det var väldigt tidigt men några dagar senare så blommade till och med gullvivor i min egen trädgård. Ska bli kul att se hur mycket som kommer upp ur jorden i år med tanke på förra sommarens torka. Måste investera i några vattenspridare denna sommar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar