lördag 20 juni 2009

Midsommar!

Efter regn kommer solsken och på midsommarafton tittade solen fram... men jag såg den knappt för jag passade på att sova och vila huvudet några timmar medan barnen och Robert åkte iväg och dansade små grodorna... Har inte orkat sitta vid datorn efter förra helgens smäll... firar midsommar nykter (rätt skönt faktiskt) ... vill inte blanda massa tabletter med alkohol... kan vara onödigt...
Alexius och Emma dricker cider och tycker att det är såå gott... sillen och laxen till förrätt var ingen större hit tyckte dom utan åt mest bara potatis:-) Vi andra åt så mycket att vi väntade en stund med grillandet... vilket resulterade i att Alexius somnade innan maten och sov sen hela natten... han var helt slut efter att ha varit i sommarhagen bland alla midsommarfirare. Försökte väcka honom till efterrätten, glass och jordgubbar, men inte ens det fungerade, tänkte att han kommer ju att vakna förr eller senare och vara hungrig men inte då.-Renstekscheescake med rom-
Mycket gott, som tur är så blev det rester så det får bli dagens lunch:-)
Danne och Maria firade midsommar med oss och jag fick en enormt stor hängpetunia i present som jag nu ska ut placera någonstans , tack tack! Men först är det frukost som hägrar.
Resten av dagen ska jag bara vila och ta det lungt så kanske jag blir återställd till på måndag då jobbet åter börjar (har bara jobbat halvtid den här veckan). Solen tittar fram lite i dag också:-)



1 kommentar:

  1. Ni verkar ha haft det ganska skönt med erat midsommarfirande, med undantag av ditt huvud så klart, här på "Flata" har det varit hyfsat väder, vi har ätit sill med nubbe ute på altanen i dagarna två. Hälsa alla små liven (samt den stora liven "Robert").

    SvaraRadera