onsdag 18 mars 2009

Affären...

Efter dagis så åkte jag och barnen till affären, oftast undviker jag att ta dem med till affären direkt efter dagis eftersom både dom och jag för det mesta är trötta och hungriga då, vilket innebär grinig... Men i dag tänkte jag köpa ägg för att E så gärna ville ha makaroner, korv och stekt ägg. (Hon älskar nämligen stekt ägg). Fram med vagn och ståbräda, båda barnen in i affären och det går faktiskt riktig bra förutom att E vill ha färdiga chokladpudding som finns att köpa... men eftersom även jag gillar chokladpudding men hemmagjord (eller Ekström ska man väl säga, hemmagjord var väl att ta i:-) så bestämde vi att vi skulle fixa det hemma i stället, mycket godare. Så allt gick som smort förrutom att när jag kommer hem på gården så har jag glömt att köpa ÄGG... men efter en minuts övervägande i bilen om hur vi skulle göra så bestämde vi att ägg får vi äta en annan dag...

Så nu ska vi snart äta korv och makaroner och i efterrätt chokladpudding med grädde på... man behöver inte bara ha mys och gott på helgen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar