lördag 5 december 2009

Snart andra advent:-) dags för pynt!

Börjar julpynta lite smått... Det här hjärtat köpte jag på Lisebergs julmarknad. I dag har jag varit på julmarknad igen och även den här gången gjorde jag lite inköp, salami, fikonmarmelad, skorpor och lite annat :-)
Trots Alexius vattkoppar så gick vi ändå ut i skogen och samlade tallris, mossa, kottar och annat roligt... Trodde att Alexius skulle klara sig lindrigt undan med bara några få prickar som han nu haft sedan i torsdags, men nu ikväll så ser han ut som en liten prickikorv stackaren.
Hittade några ljushållare på marknaden idag som man kan sätta i blommor. Här är något av det som vi gjorde idag efter utflykten i skogen....

Fyllde mitt gamla tråg med mossa och blommor...

Mer snö inne än ute :-)
Tog mig även till Hemtex idag och fixade en ny julduk, julgransmatta och några kuddar:-)



2 kommentarer:

  1. Jättefina blomgrupper....
    men du måste sluta stava Liseberg med två s ;)

    SvaraRadera
  2. Hej Maria! Det är faster Eva som skriver. Ni är, som vanligt, välkommen till lilla julafton den 23 december. Vi är på "skolan" som förra året. Årets julklapp börjar på P. Kan du hälsa till brodern Marcus och hans Helena att de också är välkomna. Har ingen e-mailadress till dem. Min adress är andersson.tulling@swipnet.se Det ska bli så kul att få träffa er igen.
    Kramar från Eva

    SvaraRadera