måndag 30 november 2009

Första advent


En helg i Göteborg hos bror är inte dumt... synd bara att det är så långt emellan gångerna.

Tre timmar på ett tåg i lugn och ro :-)

Middag med tre rätter... eller det var ju till och med fyra... glögg och jag vet inte allt :-)

(Här är kocken och förbereder förrätten... )

Lördagen bestod av shopping...

(här är ett av mina fynd jag gjorde, hyacinter till jul och passar till örterna i köket resten av året) ...julmarknad på liseberg, och julbord på fiskekrogen...


Dessvärre har man ju ingen superkamera så det blir ju som det blir med fotona... men men bättre än inget alls :-)

Ja det var helt enkelt en kanon helg!

Och nu ikväll blev jag äntligen färdig med julkalendrarna som jag började med för ett par veckor sedan... sätta dit siffror på själva kalendern får bli nästa års projekt. Nu står siffrorna på paketen i stället. Nog jobb med 48 paket och 48 ringar som ska fästas för att kunna sätta fast paketen i... få se hur lätt det blir att hålla barnen ifrån de resternade 23 paketen i morgon :-)

1 kommentar:

  1. Låter som du hade det kanon i Gbg! Inte helt fel med en bror som är så duktig i köket :-) /Kram Ann

    SvaraRadera