lördag 16 maj 2009

Festivivalen i kväll...

Härligt sommarväder idag. Emma har kunnat ha sin nya klänning och har varit ute en hel del.

Förstog att Ann skulle nappa direkt på förra inlägget... hon som ständigt går på "bra" mat ;-)

Ordet "diet" uppfattas olika av alla... det behöver inte innebära svältkost:-) ... för min del handlar det mer om "sund" kost... dock lite tråkig... skulle gärna sitta i soffan med chips och dip och lite vin eller Cola... men det får bli lite kesella och morötter... glömde köpa nötter i affären idag... igen...

Jo Ann så här är det tänkt... ägg och havregrynsgröt till frukost med lite olja, kanel o linfrön... mellis blir det kesella typ... lunch blir matlåda från middagen sedan mellis igen... typ kesella eller annat proteinrikt och sedan middag och kvällsfika blir lite protein... äter vanlig lunch och middag med mycket grönsaker och inga sockrade/gräddiga såser eller tillbehör... så det jag har lagt om är väl att sluta med allt bröd, godis, ships och fikabröd... förutom om man "måste" äta det... :-)

Nu sitter vi och laddar till "Festivivalen" som Emma uttrycker det... hoppas det går bra för sverige! Nä nu ska jag skala lite tilltugg ...morötter... :-)

2 kommentarer:

  1. ha ha ja framförallt blev jag förvånad över att DU ska hålla diet och med det menar jag att du brukar va den sista som behöver det. ;-) Och bra mat brukar du äta vad jag vet! Upplägget låter i alla fall bra. Jag tror att man kan unna sig nåt gott i form av bröd, glass eller liknande nån gång ibland så länge det inte blir för ofta (eller för mycket). You go girl! kram Ann

    SvaraRadera
  2. Oj, vad duktiga ni är!
    (Men sluta med dieten innan torsdag för jag tror inte att jag skulle kunna klara denna renlevnad.)
    Kramar från
    Helen

    SvaraRadera